Obchodné podmienky - Kúpna zmluva
Všeobecné obchodné podmienky platné v internetovom obchode olejrwk.sk
Úvodné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode olejrwk.sk, ktorého prevádzkovateľom je:
Identifikácia predávajúceho
Obchodné meno: Roman Varga - RWK unit
Sídlo: Povstania Českého ľudu 9, 040 22 Košice
Prevádzka: Južná trieda 117, 040 01 Košice
IČO: 45 470 375
DIČ: 1071682612
IČ DPH: SK1071682612
Tel.: +421 907 917 347
E-mail: rwkunit@rwkunit.sk
Zápis v živnostenskom registri: č. 820-67966
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Košický kraj
Vrátna č. 3, 043 79 Košice 1, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 055/6220 781, fax č.: 055/6224 547, e-mail: ke@soi.sk
Podmienky taktiež bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predajcu a jeho zákazníkov.
Zákazník každým odoslaním objednávky zároveň potvrdzuje, že bol oboznámený s nasledovnými obchodnými podmienkami.
Zmluvné Strany
Predávajúci: Roman Varga - RWK unit, Povstania Českého ľudu 9, 040 22 Košice, zapísaný v živnostenskom registri č.820-67966
Kupujúci: Fyzická alebo právnická osoba, ktorá si záväzne objednala tovar a ktorá riadne a pravdivo uviedla údaje potrebné na jej identifikáciu tak ako sú požadované v týchto Obchodných podmienkach.
Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy
Kupujúci objednáva tovar, respektíve uzatvára kúpnu zmluvu na diaľku s predávajúcim elektronickým spôsobom a to vyplnením objednávkového formulára. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formulára. Pre korektné vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby.
Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa stáva záväznou.
Kupujúcemu je po vytvorení objednávky v e-shope systémom automaticky generovaný e-mail o prijatí objednávky. Po následnej kontrole je odoslaný e-mail o potvrdení objednávky.
Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak
Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru.
Predmetom zmluvy je iba tovar uvedený v kúpnej zmluve – objednávke. Údaje uvedené na našich stránkach, v katalógoch a prospektoch sú nezáväzné, vychádzajúce z údajov výrobcov. V prípade nezrovnalostí Vás samozrejme budeme infokmovať.
Zaväzujeme sa, že svojim odberateľom budeme dodávať len tovar v perfektnom stave a v súladu so špecifikáciami či vlastnosťami pre daný druh tovaru vyhovujúcich daným normám, predpisom a nariadeniam platným na území Slovenskej republiky
Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany zákazníka
Podľa § 19 až 23 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa má spotrebiteľ právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku do 30 dní odo dňa prevzatia tovaru bez udania dôvodu.
Na uplatnenie práva na odstúpenie postačuje jednoznačné vyhlásenie adresované predávajúcemu (napr. e-mailom). Spotrebiteľ môže, ale nemusí, použiť formulár na odstúpenie, ktorý je k dispozícii na webovej stránke predávajúceho.
Spotrebiteľ je povinný zaslať alebo osobne doručiť tovar predávajúcemu najneskôr do 14 dní odo dňa oznámenia o odstúpení. Tovar by mal byť vrátený s dokladom o kúpe, avšak nie je povinné priložiť originál faktúry. Odporúča sa uchovať si kópiu dokladu o kúpe a tovar zaslať doporučene a poistený.
Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky prijaté platby vrátane nákladov na dodanie (okrem dodatočných nákladov, ak si spotrebiteľ zvolil iný ako najlacnejší spôsob dodania) do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení. Platba môže byť zadržaná až do momentu, kým predávajúci nedostane späť tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže jeho odoslanie.
Spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie tovaru. Zodpovedá aj za zníženie hodnoty tovaru, ak s ním zaobchádzal inak, ako je potrebné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
Právo na odstúpenie nemožno uplatniť pri zmluvách, ktorých predmetom je:
- tovar vyrobený podľa požiadaviek spotrebiteľa alebo prispôsobený jeho osobným potrebám,
- tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
- tovar, ktorý bol po dodaní zmiešaný s iným tovarom tak, že ho nemožno oddeliť,
- tovar v uzavretom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo hygieny a ktorého obal bol po dodaní porušený.
Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
Kupujúci môže bez udania dôvodu zrušiť objednávku e-mailom alebo odoslaním formulára na odstúpenie od zmluvy, a to najneskôr do momentu expedície tovaru. formuláru na Odstúpenie od zmluvy.
Kupujúci (spotrebiteľ) nemôže zrušiť objednávku, predmetom ktorej je poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie už začalo (napríklad tovar už bol odoslaný).
Odstúpenie od zmluvy zo strany predávajúceho a právo na zrušenie objednávky
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:
- objednaný tovar sa už nevyrába alebo nedodáva,
- došlo k výraznej zmene nákupnej ceny od dodávateľa, ktorú predávajúci nemohol predvídať,
- cena tovaru bola zjavne chybná v dôsledku technickej chyby (napr. uvedenie nulovej alebo extrémne nepravdepodobnej ceny),
- kupujúci si neprevzal tovar pri osobnom odbere v lehote 5 pracovných dní od oznámenia pripravenosti na odber.
V uvedených prípadoch bude kupujúci bezodkladne informovaný a bude mu ponúknuté:
- náhradné plnenie (napr. alternatívny produkt),
- vrátenie uhradenej kúpnej ceny alebo jej časti bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní.
Predávajúci nemá právo jednostranne meniť cenu objednaného tovaru po uzatvorení zmluvy bez výslovného súhlasu kupujúceho.
Spôsob úhrady. Možnosti platby za tovar a služby
- Hotovosťou - na predajni
- Dobierkou - pri prevzatí tovaru od prepravcu +1,50 € k cene objednaného tovaru
- Platba online platobnou kartou - prostredníctvom platobnej brány Comgate. Prijímame platobné karty Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro
- Prevodným príkazom - zálohová faktúra, faktúra so splatnosťou, nutne dohodnuť vopred
- Apple Pay – platba pomocou karty virtuálnej peňaženky Apple
- Google Pay – platba kartou uloženej v peňaženke Google
Online platby pre nás zabezpečuje platobná brána Comgate. Poskytovateľ služby, spoločnosť Comgate a.s. je licencovaná Platobná inštitúcia pôsobiaca pod dohľadom Českej národnej banky. Platby prebiehajúce cez platobnú bránu sú plne zabezpečené a všetky informácie sú šifrované. Ďalšie informácie a kontakty na www.comgate.sk
Dodacie podmienky a ceny
Po obdržaní objednávky od kupujúceho, zašle predávajúci obratom kupujúcemu informáciu o prijatí objednávky e-mailom. V prípade, ak je tovar skladom, tak ho predávajúci vyexpeduje, najneskôr na druhý kalendárny pracovný deň po obdržaní objednávky. A následne Vám bude tovar doručený aj s platným dokladom o kúpe tovaru ( Faktúrou ). V prípade, že objednaný tovar nie je skladom oznámi túto skutočnosť predávajúci kupujúcemu najneskôr do 3dní od obdržania objednávky a zároveň ho bude informovať o možnom termíne dodania.
Ceny na e-shope sa môžu líšiť od cien na predajni Južná trieda 117, 040 01 Košice. Uvedené predajné ceny na e-shope platia len pri objednaní a odoslaní objednávky cez tento internetový obchod. Následne po potvrdení objednávky je možné si tovar vyzdvihnúť aj na našej predajni bez ďalších poplatkov za dopravu.
Dostupnosť tovarov
Pod pojmom dostupnosť tovaru uvádzanom pri produktoch v našom e-shope sa rozumie doba, kedy je možné si daný tovar prevziať u nás na predajni, respektíve kedy bude tovar vyexpedovaný, odovzdaný prepravcovi.
Predajca si vyhradzuje právo v prípade nedostupnosti tovarov u dodávateľov zmeniť dobu dodania. V takom prípade bude zákazník o tejto skutočnosti bezodkladne informovaný a bude mu oznámený možný (náhradný) termín dodania.
Reklamácia
Záručná doba na tovar je 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. V prípade výmeny tovaru z dôvodu reklamácie začína záručná doba na nový tovar plynúť od jeho prevzatia.
Pri preberaní tovaru je kupujúci povinný skontrolovať, či zásielka nevykazuje viditeľné známky poškodenia. Ak kupujúci zistí poškodenie obalu, môže zásielku odmietnuť alebo prevziať s výhradou a poškodenie uviesť do prepravného listu dopravcu. V prípade prevzatia poškodenej zásielky bez výhrady je potrebné poškodenie zdokumentovať a bezodkladne kontaktovať predávajúceho.
Ak sa v záručnej dobe vyskytne vada tovaru, má kupujúci právo uplatniť si reklamáciu. Odporúčame kontaktovať predávajúceho e-mailom, telefonicky alebo písomne a uviesť:
- popis zistenej vady,
- číslo objednávky alebo faktúry,
- kontaktné údaje kupujúceho.
Tovar je potrebné doručiť predávajúcemu (nie na dobierku) spolu s dokladom o kúpe, ktorý slúži ako záručný list. Odporúča sa priložiť aj sprievodný list s dôvodom reklamácie.
Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa jej riadneho uplatnenia. Po márnom uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu.
Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady:
- spôsobené bežným opotrebením,
- spôsobené neodbornou inštaláciou alebo nesprávnym použitím,
- vzniknuté v dôsledku nesprávneho skladovania alebo mechanického poškodenia,
- spôsobené zásahom tretej osoby alebo neodbornou opravou,
- ktoré vznikli po uplynutí záručnej doby.
V prípade, že reklamovaný tovar nie je možné opraviť ani vymeniť, má kupujúci nárok na vrátenie kúpnej ceny.
Postup pri reklamácii:
- Informujte nás o reklamácii telefonicky, e-mailom, či písomne
- tovar zašlite ako balík na našu adresu (nie na dobierku)
- v zásielke uveďte dôvod reklamácie, vašu adresu a telefónny kontakt
- k zásielke priložte doklad o nadobudnutí tovaru v našom obchode, postačuje aj kópia.
Alternatívne riešenie sporov
Predávajúci týmto zároveň informuje zákazníkov (spotrebiteľov), že dňom 1. februára 2016 nadobúda účinnosť zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Cieľom tohto zákona je vytvorenie novej možnosti pre spotrebiteľov riešiť svoj spor s predávajúcim rýchlo, efektívne, menej formálne a predovšetkým bezplatne, resp. len s minimálnymi nákladmi. Ide o dosiahnutie zmierlivého riešenia, resp. dohody medzi spotrebiteľom a predávajúcim o vyriešení sporu, ktorá sa po súhlase oboch strán s jej znením stáva záväzným právnym podkladom.
Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb.
Podľa §11 zák. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo v prípade, ak dôjde k sporu s predávajúcim, po tom, čo využije všetky možnosti na vyriešenie sporu, obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporu, ktorého hodnota bude vyššia ako 20,- €. Právna úprava sa vzťahuje nielen na spory „domáce“, ale aj na spory „cezhraničné“, t.j. spory medzi zahraničnými spotrebiteľmi a predávajúcimi na území SR. Subjekt alternatívneho riešenia sporu ukončí spor do 90 dní odo dňa jeho začatia, pričom o predĺžení lehoty o 30 dní (aj opakovane) upovedomí navrhovateľa.
Ak spotrebiteľ nebude spokojný so spôsobom, ako predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo inak porušil jeho práva, v tom prípade má možnosť podať návrh na príslušný subjekt. Nevylučuje to možnosť riešiť svoj spor aj súdnou cestou. Aby sa zabezpečil hladký priebeh riešenia sporu, zákon vyžaduje povinné poskytnutie súčinnosti zo strany predávajúceho.
Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
Orgán alternatívneho riešenia sporov
Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Prievozská 32, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27, SR.
web: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
e-mail: ars@soi.sk, adr@soi.sk
Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
Ochrana osobných údajov
Prevádzkovateľ stránky zodpovedná za spracúvania osobných údajov podľa nariadenia európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679, z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, (ďalej len GDPR) súvisiace so spracovaním osobných údajov kupujúceho na účely plnenia kúpnej zmluvy, na účely rokovania o tejto zmluve a na účely plnenia verejnoprávnych povinností predávajúceho plní predávajúci prostredníctvom osobitného dokumentu.
Zasielanie obchodných oznámení a ukladanie Cookies
Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu kupujúceho. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle čl. 13 nariadenia GDPR súvisiace so spracovaním osobných údajov kupujúceho pre účely zasielania obchodných oznámení plní predávajúci prostredníctvom osobitného dokumentu.
Kupujúci súhlasí s ukladaním tzv. Cookies na jeho počítač. V prípade, že je nákup na webovej stránke možné vykonať a záväzky predávajúceho z kúpnej zmluvy plniť, bez toho aby dochádzalo k ukladaniu tzv. Cookies na počítač kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.
Záverečné ustanovenie
Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky oboznámil s týmito obchodnými podmienkami predaja a že s týmito v plnom rozsahu súhlasí.