Obchodné podmienky - Kúpna zmluva
Všeobecné obchodné podmienky platné v internetovom obchode olejrwk.sk
Úvodné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode olejrwk.sk, ktorého prevádzkovateľom je:
RWK unit - oleje a mazivá
Povstania Českého ľudu 9, 040 22 Košice
Prevádzka: Južná trieda 117, 040 01 Košice
E-mail : rwkunit@rwkunit.sk
Tel . : +421 (0)907 917 347
Zápis živnostenského registra: 820-67966
IČO: 45 470 375
DIČ: 1071682612
IČ DPH: SK1071682612
Podmienky taktiež bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predajcu a jeho zákazníkov.
Zákazník každým odoslaním objednávky zároveň potvrdzuje, že bol oboznámený s nasledovnými obchodnými podmienkami.
Zmluvné Strany
PREDÁVAJÚCI:
- Roman Varga - RWK unit, Povstania Českého ľudu 9, 040 22 Košice, zapísaný v živnostenskom registri č.820-67966
KUPUJÚCI:
- Fyzická alebo právnická osoba, ktorá si záväzne objednala tovar a ktorá riadne a pravdivo uviedla údaje potrebné na jej identifikáciu tak ako sú požadované v týchto Obchodných podmienkach.
Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmlúv
Kupujúci objednáva tovar, respektíve uzatvára kúpnu zmluvu na diaľku s predávajúcim elektronickým spôsobom a to vyplnením objednávkového formulára. Kupujúci je povinný uviesť do formulára nasledovné údaje:
-
meno a priezvisko
-
adresu pre doručenie tovaru
-
druh a množstvo tovaru
-
telefonický a emailový kontakt
Kúpna zmluva na ktorej základe je realizovaný predaj tovaru predávajúcim kupujúcemu vzniká na základe záväzného potvrdenia objednávky. Záväznou sa stáva objednávka po e-mailovom, prípadne telefonickom potvrdení.
Predmetom zmluvy je iba tovar uvedený v kúpnej zmluve – objednávke. Údaje uvedené na našich stránkach, v katalógoch a prospektoch sú nezáväzné, vychádzajúce z údajov výrobcov. V prípade nezrovnalostí Vás samozrejme budeme infokmovať.
Zaväzujeme sa, že svojim odberateľom budeme dodávať len tovar v perfektnom stave a v súladu so špecifikáciami či vlastnosťami pre daný druh tovaru vyhovujúcich daným normám, predpisom a nariadeniam platným na území Slovenskej republiky
V prípade, že v priebehu doby, kedy bol tovar objednaný, došlo k výraznej zmene ceny či dodávaného sortimentu zo strany dodávateľa, má naša firma právo objednávku po dohode s kupujúcim upraviť alebo od nej jednostranne s okamžitou platnosťou odstúpiť. Rovnaké oprávnenie si uplatňujeme aj v prípade, keď výrobca prestane dodávať objednaný produkt alebo uvedie na trh novú verziu produktu, poprípade výrazným spôsobom zmení cenu produktu.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany zákazníka
Každú objednávku (Kúpnu zmluvu) môže kupujúci bez udania dôvodu zrušiť len do vyexpedovania a to telefonicky, e-mailom alebo odoslaním formuláru na odstúpenie od zmluvy. Stačí uviesť meno, e-mail a popis objednaného tovaru či služby. Kupujúci (spotrebiteľ) nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie už začalo ( napríklad tovar už bol odoslaný). Kupujúci má taktiež právo podľa zákona o ochrane spotrebiteľa č.102/2014, § 7 ods 1 odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru (nevzťahuje sa na osobné prevzatie tovaru v mieste predávajúceho). Pokiaľ sa tak rozhodne, musí nepoškodený tovar, bez známok užívania alebo opotrebovania, v pôvodnom obale, poslať späť v uvedenej lehote (určujúci je dátum odoslania). Po obdržaní vráteného tovaru predávajúci zákazníkovi vráti späť zodpovedajúcu čiastku v hotovosti na predajni alebo na účet kupujúceho. Vrátená čiastka sa bude rovnať kúpnej cene výrobku samotného k vrátenej cene nebudú pripočítané prostriedky vynaložené na dopravu, balné, dobierku a manipuláciu.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho, právo na zmenu ceny
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť (stornovať) objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:
- tovar sa už nevyrába alebo nedodáva
- výrazným spôsobom sa zmenila cena tovaru u dodávateľa.
- osobný odber objednaného tovaru nebol uskutočnený v stanovenej lehote 5 pracovných dní od schválenia a pripravenia objednaného tovaru.
V týchto prípadoch bude kupujúci neodkladne kontaktovaný a bude s ním dohodnutý ďalší postup. Pokiaľ kupujúci už zaplatil časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet alebo osobne vrátená na našej predajni v čo najkratšom možnom termíne. Predávajúci nemá právo bez predošlého upovedomenia kupujúceho zmeniť cenu objednaného tovaru a služieb.
Následky neprevzatia objednanej zásielky
Odoslaním objednávky a potvrdením obchodných podmienok internetového obchodu www.olejrwk.sk kupujúci uzatvára kúpnopredajnú zmluvu podľa občianskeho zákonníka. Pokiaľ túto nezruší v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky a obchodnými podmienkami internetového obchodu www.olejrwk.sk je táto zmluva záväzná pre obe zúčastnené strany.
Tým že došlo k uskutočneniu objednávky, došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy podla Občianskeho zákonníka. A teda zákazník je povinný tovar prevziať a zaplatiť. Zákon o ochrane spotrebiteľa umožňuje zákazníkovi tovar vrátiť do 14 dni OD PREVZATIA. Neumožňuje mu tovar neprevziať. Neprevzatím tovaru sa právo na vrátenie tovaru bez udania dôvodu nedá uplatniť.
Kupujúci je povinný podľa §370, §447a §365 Obchodného zákonníka ako aj podľa § 614, Občianskeho zákonníka doručený tovar od predávajúceho, ktorý si záväzne objednal, prevziať a zaplatiť zaň dohodnutú kúpnu cenu.
Neprevzatím objednaného tovaru sa kupujúci dopúšťa protizákonného konania. Týmto konaním kupujúci spôsobí predávajúcemu škodu.
Podľa § 420 ods. 1 zákona č, 40/1964 Zb, každý zodpovedá za škodu, ktorú spôsobil porušením právnej povinnosti.
Škoda, ktorá takýmto konaním vzniká je vyčíslená v súlade s našimi Obchodnými podmienkami a platnou legislatívou Slovenskej republiky. Túto škodu sa kupujúci, v prípade neprevzatia dodaného tovaru zaväzuje uhradiť vo forme zmluvnej pokuty v nasledovnej výške :
- nedotované poštovné, spätné poštovné a dobierka v plnej výške 7,90 €
- balné vo výške 4,10 €
- náklady na administratívu vo výške 3 €
Spolu je výška zmluvnej pokuty - 15 €.
Zmluvnú pokutu požadujeme uhradiť do 14 dní od doručenia faktúry vo forme e-mailu. Platbu vykoná kupujúci v prospech nášho účtu bankovým prevodom, alebo poštovou poukážkou. Pri platbe je potrebné uvádzať variabilný symbol doručenej faktúry.
V prípade neuhradenia priloženej faktúry bude zásielka odovzdaná do súdnej úschovy, týmto úkonom splní zásielka charakter doručenia. Následne na to podá predávajúci žalobu na príslušný súd s návrhom na vydanie platobného rozkazu. V tomto prípade sa samozrejme náklady navýšia o úhradu súdnych trov a úhradu nákladov exekučného konania.
Spôsob úhrady - platby za tovar
- Hotovosťou - na predajni
- Dobierkou - pri prevzatí tovaru od prepravcu (Pošta/Kuriéra ) +1 € k cene objednaného tovaru
- Faktúrou - nutne dohodnuť pred vytvorením objednávky
Spôsob dopravy a spoplatnenie dopravy
Osobné prevzatie:
- osobne na predajni (bez poplatku)
Slovenská pošta:
- balík slovenská pošta do 10kg 2.trieda + 3,90 €
Dobierka + 1,00 €
Geis expres kuriér:
- Zásielka do 3kg, doručenie: do 24h od expedície + €2,90
- Zásielka do 10kg, doručenie: do 24h od expedície + €3,50
- Zásielka do 15kg, doručenie: do 24h od expedície + €4,90
- Zásielka do 20kg, doručenie: do 24h od expedície + €5,90
- Zásielka do 25kg, doručenie: do 24h od expedície + €6,50
Dobierka + 1,00 €
Po vzájomnej dohode zúčastnených strán je možne dohodnúť aj iné podmienky dopravy a pladby.
Pri objednávke nad 80 € bez DPH sa doprava neúčtuje
Objednaný tovar je možné posielať len vnútroštátnou prepravou na cele územie Slovenskej republiky. Mimo Slovenskej republiky momentálne tovar neposielame.
V prípade ak nebude zásielka doručená kupujúcemu a bola riadne objednaná a odoslaná je potrebné túto skutočnosť oznámiť predávajúcemu v čo najkratšom čase. V takomto prípade budeme bezodkladne kontaktovať prepravcu a Vás informovať o ďalšom postupe.
Dodacie podmienky a ceny
Po obdržaní objednávky od kupujúceho, zašle predávajúci obratom kupujúcemu informáciu o prijatí objednávky e-mailom. V prípade, ak je tovar skladom, tak ho predávajúci vyexpeduje, najneskôr na druhý kalendárny pracovný deň po obdržaní objednávky. A následne Vám bude tovar doručený aj s platným dokladom o kúpe tovaru ( Faktúrou ). V prípade, že objednaný tovar nie je skladom oznámi túto skutočnosť predávajúci kupujúcemu najneskôr do 3dní od obdržania objednávky a zároveň ho bude informovať o možnom termíne dodania.
Ceny na e-shope sa môžu líšiť od cien na predajni Južná trieda 117, 040 01 Košice. Uvedené predajné ceny na e-shope platia len pri objednaní a odoslaní objednávky cez tento internetový obchod. Následne po potvrdení objednávky je možné si tovar vyzdvihnúť aj na našej predajni bez ďalších poplatkov za dopravu.
Dostupnosť tovarov
Pod pojmom dostupnosť tovaru uvádzanom pri produktoch v našom e-shope sa rozumie doba, kedy je možné si daný tovar prevziať u nás na predajni, respektíve kedy bude tovar vyexpedovaný, odovzdaný prepravcovi.
Predajca si vyhradzuje právo v prípade nedostupnosti tovarov u dodávateľov zmeniť dobu dodania. V takom prípade bude zákazník o tejto skutočnosti bezodkladne informovaný a bude mu oznámený možný (náhradný) termín dodania.
Pokiaľ je pri produkte na e-shope označená dostupnosť Na vyžiadanie, Momentálne nedostupné alebo V príprave. Po objednávke takto označeného tovaru Vás budeme kontaktovať ohľadom upresnenia doby dodania a ceny. Cena v tomto prípade nemusí byť aktuálna nakoľko sa daný produkt momentálne nenachádza na našom sklade a náš dodávateľ nám môže cenu ešte upraviť.
Reklamácia
Záručná doba začína dňom prevzatia tovaru. V prípade výmeny tovaru z dôvodu reklamácie, začína záručná doba znovu plinúť dňom prevzatia nového tovaru. Záručná doba na tovar je 24 mesiacov.
Pri preberaní zásielky tovaru skontrolujte či je obal zásielky tovaru nepoškodený a či obal zásielky nenesie zjavné znaky poškodenia. V prípade ak kupujúci zistí poškodenie zásielky, poškodený obal, môže zásielku odmietnuť. V prípade prevzatia takejto poškodenej zásielky, je potrebné uviesť do prepravného listu dopravcu všetky poškodenia obalu zásielky, prevzatie zásielky s poškodeným obalom.
Pokiaľ kupujúci po prevzatí tovaru zistí vadu, je nutné kontaktovať predávajúceho ohľadom postupu v reklamačnom konaní. Je potrebné uviesť zistené vady a následne doručiť tovar osobne alebo poštou reklamovaný tovar predávajúcemu a to najneskôr do troch pracovných dní od prevzatia zásielky.
K reklamácii je potrebné predložiť doklad o nadobudnutí tovaru - Pokladničný blok alebo faktúru spolu s dokladom o zaplatení vydaný poštou/kurierom , ktoré zároveň slúžia ako záručný list a daňový doklad.
Predávajúci si vyhradzuje právo vadný a neopraviteľný tovar nahradiť tovarom novým s rovnakými parametrami. Všetky reklamácie budu vyriešené v zákonnej stanovenej lehote 30 dní.
Nárok na uplatnenie záruky zaniká v prípade poškodenia tovaru pri preprave, tieto škody je nutné riešiť s dopravcom priamo pri preberaní tovaru. Nárok tiež zaniká pri neodbornej inštalácii, neodborným zachádzaním, obsluhou alebo použitím, ktoré je v rozpore s užívateľskou príručkou alebo návodom, nadmerným zaťažovaním alebo používaním tovaru.
Záruka sa nevzťahuje na:
- vady zapríčinené bežným používaním
- vady spôsobené neodbornou montážou
- nesprávnym použitím výrobku
- nesprávnym skladovaním
- na škody vzniknuté pri preprave externým prapravcom ( pri známkach poškodenia doporučujeme zásielku neprevziať )
Postup pri reklamácii:
- Informujte nás o reklamácii telefonicky, e-mailom, či písomne
- tovar zašlite ako doporučený balík (nie na dobierku) na našu adresu
- v zásielke uveďte dôvod reklamácie, vašu adresu a telefónny kontakt
- k zásielke priložte doklad o nadobudnutí reklamovaného tovaru v našom obchode
Ochrana osobných údajov
Plne rešpektujeme súkromie svojich zákazníkov, avšak pre vybavenie objednávky potrebujeme niektoré osobné údaje, ktoré budú použité výlučne pre zaslanie objednaného tovaru a pre komunikáciu so zákazníkom. V prípade, že nechcete, aby boli Vaše osobné údaje uložené v našej databáze, môžete si tovar objednať telefonicky, prípadne uveďte v "Poznámke k objednávke" žiadosť o ich vymazanie ihneď po jej vybavení.
Všetky údaje sú zabezpečené proti zneužitiu neoprávnenou osobou. Prístup k údajom má len úzky okruh pracovníkov firmy. Údaje nie sú predajné, prenajímané ani poskytované tretej osobe bez písomného súhlasu, alebo súdneho rozkazu.
Firma môže príležitostne použiť kontaktné údaje užívateľov ku kontaktovaniu užívateľa (e-mail, telefonicky) pre overenie potrieb užívateľa, pre zlepšenie svojich produktov a služieb, alebo informovanie o novinkách.
Prevádzkovateľ internetového obchodu olejrwk.sk týmto prehlasuje, že s osobnými údajmi svojich zákazníkov, získanými registráciou pri vytváraní objednávky alebo zákazníckeho účtu, nakladá v zmysle "Zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov".
Z vyššie uvedeného zákona plynie i povinnosť neposkytnutia získaných osobných údajov tretej strane. Výnimkou je, pri výbere spôsobu doručenia tovaru prepravnou službou, poskytnutie nevyhnutne potrebných údajov externému dopravcovi, za účelom doručenia zásielky.
Podľa § 20 ods. 3 vyššie uvedeného zákona sa prevádzkovateľ internetového obchodu olejrwk.sk súčasne zaväzuje, že na prianie zákazníka, vymaže neodkladne jeho osobné údaje z databázy internetového obchodu.
Prevádzkovateľ internetového obchodu si vyhradzuje právo odstúpiť od záruky bezpečného zaobchádzania s osobnými údajmi zákazníkov v prípade napadnutia serveru neznámym páchateľom - hackerom. V takom prípade neplatia vyššie uvedené pravidlá manipulácie s dátami.
Vyjadrenie súhlasu so spracovaním osobných údajov.
Zákazník pri vytvorení a odoslaní objednávky zároveň vyjadruje súhlas so spracovaním jeho osobných údajov v zmysle zákona č. 428/2002 Z.z.. o ochrane osobných údajov a to za účelom nevyhnutne potrebným pre správne doručenie objednaných tovarov a služieb.
Tento súhlas vykoná potvrdením zaškrtávacieho políčka Súhlasím s obchodnými podmienkami a spracovaním osobných údajov pred dokončením každej objednávky.
Záverečné ustanovenie
Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky oboznámil s týmito obchodnými podmienkami predaja a že s týmito v plnom rozsahu súhlasí.